Zmiany w ofercie „Taniej z Bliskimi” mają dostosować ofertę PKP Intercity do wymogów sezonu letniego – informuje rzecznik przewoźnika. Spółka wzoruje swoją politykę taryfową na liniach lotniczych. Od września zniżka ma powrócić do poprzedniej wysokości.
Jak pisaliśmy niedawno, PKP Intercity zmieniły na okres wakacji regulamin popularnej oferty promocyjnej „Taniej z Bliskimi”. Wielkość upustu przy wspólnej podróży w gronie od 2 do 6 osób została obniżona z 30% do 20%. Zmiana obowiązuje od wczoraj (wtorek, 17 czerwca) do 31 sierpnia. Zmiana wywołała krytykę niektórych komentatorów, którzy oskarżają przewoźnika o wprowadzanie ukrytej podwyżki i zniechęcanie pasażerów do podróży koleją.
W PKP Intercity jak w liniach lotniczych
Rzecznik prasowy PKP Intercity Maciej Dutkiewicz odpiera te zarzuty. – PKP Intercity wprowadza w ciągu roku wiele atrakcyjnych ofert, które mają zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług. Z ogromnym zainteresowaniem spotkała się np. ostatnio wprowadzona oferta z okazji dnia dziecka umożliwiająca
przejazd pociągami spółki za symboliczną złotówkę, z której skorzystało kilkadziesiąt tysięcy osób – argumentuje.
Wprowadzenie mniej korzystnej dla pasażerów wysokości ulgi nasz rozmówca tłumaczy działaniem prawa popytu i podaży. – W sezonie letnim obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania podróżami pociągami PKP Intercity. Spółka dostosowuje ofertę do zmieniających się warunków rynkowych, sezonowości połączeń czy frekwencji na poszczególnych trasach – wskazuje. Wzorem przy kształtowaniu systemu sprzedażowego są, jak ujawnia, systemy dystrybucji biletów przewoźników lotniczych.
We wrześniu powróci stara wysokość upustu
Nasz rozmówca zapewnia, ze zmiana wysokości rabatu z 30% na 20% została wprowadzona tylko czasowo. – Oferta promocyjna „Taniej z Bliskimi” wróci do dotychczasowego poziomu we wrześniu – deklaruje Dutkiewicz.
Oferta promocyjna „Taniej z Bliskimi” 1 lipca 2022 r. zastąpiła w pociągach kategorii IC oraz TLK Bilet Rodzinny (który od tej pory obowiązuje
tylko w pociągach EIC i EIP). Już w pierwszym roku
liczba sprzedanych biletów wyniosła 8,7 mln, a korzystających z niej pasażerów – 3,6 mln.